نوشته شده توسط : راد

ظرافت ابدی سنگ طبیعی طراحان و مالکان خانه ها را شگفت زده کرده است، به طوریکه از آنها در دکوراسیون داخلی ساختمان از سنگ های طبیعی استفاده می کنند. زیبایی سنگ های طبیعی نقص های ذاتی آنها را می پوشاند. قرنها سنگ طبیعی به عنوان عنصر برتر برای ساخت کفپوش سنگ در تمام دنیا مورداستفاده قرارگرفته است. علاوه بر زیبایی بی‌انتهای انواع کفپوش سنگی، نیاز کم به نگهداری و دوام بالای آن باعث شده به عنوان یک گزینه پایدار برای پوشش کف مطرح شود. سنگ‌های طبیعی برای پوشش کفپوش سنگی در منزل، بهترین گزینه هستند. زیرا مزیت هایی از جمله دوام بالا، ثبات رنگ، مقاومت در برابر خش پذیری، جلا پذی ری مجدد، نظافت و نگهداری آسان و خواص فیزیکی مناسب همچون انتقال گرمای مناسب نام برد. سنگ های طبیعی مانند سنگ های آهکی خیره کننده، سنگ مرمر و گرانیت ظریف و سنگ تراورتن گزینه های عالی و بی نظیر برای کف پوش سنگی ساختمان محسوب می شوند.

علت استفاده از کفپوش سنگی داخل خانه

یکی از مهم ترین دلایلی که کفپوش سنگی داخل خانه استفاده می کنند جهت زیبایی و دکوراسیون خانه می باشد. با استفاده از آن می توانید تمامی نقض های کف ساختمان را پوشش دهید. از همین رو نزد مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد. توجه داشته باشید که کفپوش های سنگی انواع زیادی دارند. ما در این مقاله داریم به طور کامل با مزایای کفپوش سنگی داخل خانه شما را آشنا کنیم.

مزایای استفاده از کفپوش سنگی

حتما قبل از استفاده از کفپوش سنگی داخل خانه با مزایای آن آشنا شوید و بعد از اطلاعات کافی آن را خریداری کنید. در زیر به تمامی مزایای آنها اشاره شده است.

  • دوام بسیار بالا
  • انتقال حرارت و گرمای مناسب
  • تنوع فراوان در طرح و رنگ بندی
  • جلوگیری از مشکلات ریوی
  • بدون نیاز نگهداری
  • مقاوم در برابر هرگونه آسیب
  • تنوع در جنس


انواع کفپوش های سنگی


کفپوش های سنگی، از سنگ های مصنوعی و طبیعی که در طبیعت وجود دارند، ساخته می شوند.

کفپوش های سنگی از تنوع بالایی برخوردار هستند و برای پوشش کف محیط، از سنگ هایی با ویژگی های متفاوت با توجه به شرایط و معماری سازه، استفاده می شود.

از آن جایی که مزایای کفپوش های سنگی، بسیار زیاد است ما انواع آن را برای شما در زیر لیست کرده ایم:

سنگ کفپوش مرمر

سنگ کف پوش مرمر از بهترین سنگ برای کف ساختمان است . هیچ چیز نمی تواند مانند کفپوش سنگ مرمر در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا حمام شما را راضی کند. کفپوش های مرمر بسیار جذاب و براق هستند و هزینه ی بسیار بالایی دارند. با وجودی سنگ مرمر بسیار زود خش بر میدارد و سریع نیز لک می شود، ولی سنگی است دارای شخصیت و هویت که به ساختمان شما جمال و شکوه خاصی می بخشد که هیچ عنصر دیگری قادر به چنین کاری نیست، سنگ مرمر هرچند سخت تر و انعطاف پذیرتر از سنگ تراورتن است ولی برای نگهداری آن احتیاج به توجه بیشتری می باشد.

 سنگ کفپوش مرمر

کفپوش سنگی گرانیت

سنگ گرانیت یکی از سنگ هایی است تنوع بسیاری دارند که در کفپوش ها از آن استفاده میشود . سنگ گرانیت در دمای بالا حرارت داده میشود که در برابر خط و خش سختی و مقاومت بسیاری دارند به همین علت از آنها بیشتر در محل های پر رفت و آمد استفاده میشود ازجمله تالار، رستوران و مجالس پذیرایی…

سنگ کف پوش گرانیت

کفپوش سنگی تراورتن

سنگ تراورتن، نوعی سنگ آهکی است که رنگی سفید­تر نسبت به سنگ آهکی معمولی دارد. علاوه بر اینها، تراورتن ظاهری مات دارد و اغلب در فضاهای باز، نظیر کنار استخر استفاده می‌شود.

برای استفاده از این نوع سنگ در داخل خانه معمولا، آن را مستحکم‌ تر می‌کنند و مقداری رزین به آن اضافه می‌کنند. اگرچه تراورتن به سفید بودنش شهرت دارد؛ اما در رنگ‌های طلایی، عاجی و کرم عرضه می‌شود که در این بین، تراورتن کرم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

کفپوش تراورتن، معمولا از آهک تهیه می شود. این سنگ ها از طرح های بسیار متنوعی تشکیل شده اند و باعث زیبایی بیشتر محیط می شوند. با این وجود سنگ های تراورتن نسبت به سنگ های گرانیتی، از مقاومت کمتری برخوردار هستند.

بنابراین بهتر است برای محیط های کم رفت و آمد مانند اتاق خواب یا اتاق پذیرایی، از این کفپوش زیبا استفاده شود.

کف پوش سنگ تراورتن

کفپوش سنگی مرمریت

یکی از بهترین کفپوش های سنگی، سنگ مرمریت است.

مرمریت، یک انتخاب مناسب برای پوشش کف محیط است. این کفپوش، از تنوع بالایی در رنگ و طرح برخوردار است.

با این حال، سنگ های مرمریت برای محیط هایی مانند حمام، استخر و آشپزخانه مناسب نیستند؛ زیرا باعث جذب رطوبت می شوند.

کفپوش سنگی مرمریت، بسیار براق است و باعث روشن شدن محیط نیز می شود.

همچنین صیغلی بودن این نوع سنگ باعث شده است که تمیز کردن آن به راحتی انجام شود.

کفپوش سنگی مرمریت

مراحل نصب کفپوش سنگی

نحوه نصب انواع کفپوش سنگی، متفاوت است؛ اما به طور کلی همه از یک روال ،پیروی می‌کنند؛ که ما نیز به دلیل مزایای کفپوش های سنگی، تصمیم گرفتیم به طور کلی این روال ها را برایتان مشخص کنیم:

1 -ابتدا باید کفپوش جای قبلی که می‌خواهید سنگ کنید را بردارید و کف اتاق را به خوبی تمیز و یکدست نمائید تا آماده نصب کفپوش شیک و مجلل سنگی شود.

2 -پیش از شروع کار نصب و حتی خرید سنگ‌ها، بهتر است کف اتاق را با دقت اندازه گیری کنید؛ تا بتوانید، تخمین بزنید، چه سایزی از سنگ ها، بیشتر مناسب فضای اتاق شما هستند. سنگ‌ها، در سایزهای مختلفی برش داده می‌شوند. بنابراین دست شما در انتخاب سایز باز خواهد بود. اما اندازه گیری به شما کمک می‌کند، دقیقا بدانید چه تعداد سنگ لازم دارید و چه تعداد از آن‌ها را باید برش دهید.

3 -پیش از اینکه ملات را آماده کنید، یکبار سنگ‌ها را بچینید تا ببینید، ظاهر اتاق به چه شکل می‌شود و در صورت لزوم سنگ‌ها به چه اندازه نیاز است که برش داده شوند. دقت داشته باشید که اغلب، سنگ‌های کامل را در معرض دید قرار می‌دهند و سنگ‌هایی که برش داده می‌شوند، در کناره‌های دیوار قرار می‌گیرند.

4 -مواد مورد نیاز برای تهیه ملات را طبق دستورالعمل با آب در یک سطل بزرگ ترکیب کنید و قبل از استفاده، بگذارید پنج دقیقه بماند.

5 -اگر اندازه گیری‌ها را به درستی انجام داده‌اید، از جایی شروع کنید که سنگ‌ها به طور کامل قرار می‌گیرند، سپس سنگ‌های تکه شده را در کنار آن‌ها و کنار دیوار قرار دهید. دقت داشته باشید که هر بار قسمت کوچکی از فضا را ملات بزنید، دقیقا قسمت‌هایی که می‌توانید طی ده دقیقه سنگ‌ کنید.

6 -دقت داشته باشید که سنگ‌ها، باید با فاصله یکسانی از هم قرار بگیرند و همچنین به خوبی به کف بچسبند.

7 -به همین ترتیب سایر سنگ‌ها را در جایشان قرار دهید؛ تا اتاق کاملا سنگ شود. سپس با یک دستمال تمیز، روی سنگ‌ها را تمیز کنید؛ چرا که در طول انجام این پروسه حتما ملات یا آلودگی‌های دیگری، روی سنگ‌ها نشسته است که برای برگرداندن ظاهر زیبا و جذاب کفپوش سنگی، باید آن‌ها را برطرف کنید.

 

مقایسه کلی کف پوش ها

به طور کلی کف پوش به سه دسته تقسیم بندی می شود. که شامل چوبی، سرامیکی و سنگی می باشد. ولی بهتر است که کف پوش سنگی را برای خرید انتخاب کنید زیرا مقاومت بالاتری نسبت به دیگر کفپوش ها دارد و در کف پوش ها باید حتما مراقبت را چندین برابر کنید و در صورت نیاز باید اقدام به تعویض کنید.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : راد

سنگ بهتر است یا سرامیک ؟ این سوالیه که خیلی از افراد باهاش مواجه میشن! واقعا کدوم یکی بهتره؟ سنگ یا سرامیک؟ مزیت ها و معایت هرکدوم چیا هست و کدوم یکی برای استفاده به عنوان یه کفپوش خوب برای خونه مناسب هست؟
در این مقاله سعی بر آن داریم تا در قدم اول نسبت به سنگ و سرامیک شناخت پیدا کنیم و سپس در راستای انتخاب کارایی سنگ و سرامیک مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بعد از اینکه با ویژگی های هر یک از این محصولات بیشتر آشنا شدید به راحتی می توانید محصول مد نظر خود را به خانه مهمان کنید.


تفاوت سنگ کف با سرامیک

تفاوت سنگ با سرامیک یکی از پر تکرار ترین سوالات شما عزیزان به هنگام انتخاب یک کف پوش مناسب در منزل یا محل کار شما می باشد. درواقع کفپوش اتاق، رنگ و بوی بقیه فضا را تعیین می کند. باید بادوام و شیک باشد. دو نوع از رایج ترین کفپوش ها سنگ طبیعی و سرامیک هستند. با ظاهر کلی مشابهی که در هر دو گزینه موجود است، تصمیم گیری در مورد بهترین انتخاب برای فضا می تواند دشوار باشد. درک تفاوت سنگ با سرامیک و مزایا و معایب هر یک شما را به تصمیم گیری می رساند.

مقایسه سنگ و سرامیک از نظر زیبایی

برنده بلامنازع و منصفانه این رقابت، سنگ است. هرچند سرامیک در طرح ها (با چندین فیس متنوع در یک طرح) و رنگ های بیشماری عرضه میشود، سنگ به دلیل طبیعی بودن و سطح کاملا صاف ، بدون اعوجاج و موج، زیبایی دو چندان نسبت به سرامیک دارد. مضاف بر اینکه طرح یکتای هر تایل سنگ باعث پدید آمدن جلوه زیبا در کار به خصوص در متراژ های بالا میشود.

سرامیک یا سنگ

مقایسه سنگ و سرامیک از نظر قیمت

با درنظر گرفتن شرایط و فاکتورهای “یکسان” میشه گفت قیمت سنگ تقریبا دو برابر قیمت سرامیک هست…! (البته باز هم به نسبت پولی که خرج میشه) ممکنه سرامیکی در بازار وجود داشته باشه که قیمت اون چند برابر قیمت یه سنگ معمولی هست.

از نظر راحتی نصب و اجرا

برش سنگ سخت تر و نصب اون هم دردسرهای بیشتری داره. تقریبا میشه گفت نصب سرامیک هم هزینه کمتری داره و هم دردسر کمتر و هم سرعت بالاتر.

سنگ یا سرامیک

 

مقایسه سنگ و سرامیک از نظر تنوع رنگ و طرح

سنگ ها به مراتب تنوع بالاتری نسبت به سرامیک دارند. اما نکته اینجاست که همه طرح های سنگ، در همه جا به راحتی در دسترس نیستند. به همین جهت به طور عمومی میتوان طرح و رنگ های سرامیک را متنوع تر دانست. اما اگر محدودیت ذکر شده در کار نباشد مطمئنا سنگ در این رقابت بدون هیچگونه شک پیروز میدان است.

سرامیک یا سنگ

مقایسه سنگ و سرامیک از لحاظ لغزندگی

صحبت لغزندگی وقتی به میان می‌آید که سطح پوشش از نوع لعاب خورده و براق باشد. در این حالت سرامیک را براق یا لعاب خورده، و سنگ را ساب خورده می‌نامند. سرامیک های براق سطحی بسیار لغزنده در شرایط مرطوب و خیس دارند. این در حالیست که اغلب سنگ ها (بالاخص مرمریت) به دلیل نوع ساختار بافت، لغزنده نیستند.


تفاوت سنگ با سرامیک در حفظ و نگهداری

هنگامی که کفپوش در جای خود قرار گرفت، تعمیر و نگهداری اولیه برای حفظ ظاهر جدید ضروری است. هر دو سنگ طبیعی و سرامیک نیاز به تمیز کردن منظم دارند، اما روش انجام این کار بین این دو متفاوت است. هنگامی که صحبت از تخلخل و آسیب پذیری در برابر آب می شود، سرامیک بدون لعاب مشابه سنگ تراورتن است. برای محافظت از آن در برابر لکه ها باید به طور منظم آب بندی شود. مواد سنگی کاملا طبیعی نیز باید مهر و موم شوند، حتی گزینه‌های سخت‌تر مانند گرانیت و تخته سنگ. با سرامیک لعابدار، اصلاً لازم نیست نگران نفوذ آب باشید و آب بندی برای خود کاشی غیر ضروری است. با این حال، تمام خطوط دوغاب در کاشی کف، صرف نظر از جنس کاشی، باید برای جلوگیری از لکه شدن و تغییر رنگ آب بندی شوند. تنها استثناء این قاعده، دوغاب اپوکسی است، ماده ای ویژه که برای برخی از تاسیسات کاشی و سرامیک و سنگ استفاده می شود.

سنگ یا سرامیک
برای نما سنگ بهتر است یا سرامیک؟

سنگ تراورتن به دلیل جذب خوب با ملات کاملا درگیر می شود و برای نما گزینه مناسبی است و انتخاب بهتری نسبت به سرامیک است. سرامیک به دلیل خشک بودن در کوچکترین برخورد می شکند.

 

برای کف پارکینگ سنگ بهتر است یا سرامیک؟

سنگ استحکام بسیار زیادی برای استفاده در پارکینگ نسبت به سرامیک دارد. سنگ مناسب برای کف پارکینگ سنگ گرانیت می باشد که با یک زیرسازی مناسب عمر سنگ بی نهایت خواهد شد.

 

برای راه پله سنگ بهتر است یا سرامیک؟

برای پله نیز به دلیل استحکام زیاد استفاده از سنگ بهتر است که عموما از سنگ گرانیت با ضخامت ۲ یا ۳ سانتی متر استفاده می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()