نوشته شده توسط : راد

گرانیت چیست؟
تحقیقات نشان می دهد گرانیت ها قدمتی ۳۰۰ میلیون ساله دارند و مهمترین ماده تشکیل دهنده پوسته کره زمین هستند. توده‌های مذاب آتشفشانی هنگام سرد شدن سنگی را خلق می کنند با نام گرانیت. این سنگ سمبل سختی و مقاومت و دوام است, به راحتی خش بر نمی دارد, دارای صیقل پذیری فوق العاده ای نیز می باشد به همین علت کاربرد گسترده ای در صنعت ساختمان پیدا کرده است. استفاده از نام سنگ خارا در اشعار فارسی اشاره به سختی گرانیت دارد.


سنگ گرانیت جزو پرکاربردترین سنگهای ساختمانی است که در نمای بیرونی ساختمان ها کار می شود. به همین دلیل است که تقاضا در بازار سنگ ایران برای آن بالا بوده و به همین نسبت تعداد عرضه کنندگان سنگ گرانیت در بازار نیز زیاد می باشد.

این سنگ علاوه بر اینکه در داخل ایران مصرف بالایی دارد، از سنگهای پرتقاضا برای صادرات به کشورهای مختلفی چون استرالیا، کانادا، عراق، کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و به دلیل تنوع رنگی که دارد در صنعت هتل سازی نیز از آن استفاده می شود.
مقاومت بالا و صیقل پذیری بی نظیر موجب شده از سنگ گرانیت به صورت وسیعی در صنعت ساختمان استفاده گردد. مقاومت بعضی گرانیت ها در حدی است که می تواند به چاقو آسیب برساند. اگر از این سنگ درست مراقبت گردد سالهای بسیاری مقاومت و زیبایی خود را به ما عرضه خواهد کرد.

در آمریکا معتقدند استفاده از سنگ گرانیت در منازل مانند سرمایه گذاری می باشد و ارزش آن خانه افت نخواهد کرد و آژانس های املاک روی خانه هایی که در آن گرانیت استفاده شده مانور تبلیغاتی می دهند. این سنگ به پرداخت و پولیش مناسب نیازمند است و مقاومت خوبی در برابر فرسایش، سرما و گرما و بارانهای اسیدی دارد. به همین علت میتوان در فضای باز براحتی از آن استفاده نمود و بدون دغدغه از سایش و شکستگی از آن بهره برد. مراقبت از گرانیت آسان و کم هزینه بوده و به سادگی میتوان از آن نگه داری کرد. گرانیت در اثر استفاده روزمره دچار یا سوختن و خرابی نخواهد شد. همچنین در برابر لکه ها مقاوم است.

سنگ گرانیت

کاربردهای سنگ گرانیت

سنگ گرانیت سابیده مناسب سنگ کف واحدهای تجاری و اداری، سنگ کف پارکینگ، سنگ پله و پاگرد می باشد. سنگ گرانیت فلیم شده مناسب سنگ کف محوطه است؛ زیرا سنگ گرانیت سابیده هنگام خیس بودن لغزنده وخطرناک است و جهت جلوگیری از سر خوردگی بهتر است از گرانیت فلیم شده استفاده گردد.


بهترین سنگ نما برای سختمان سنگ تراورتن، گرانیت، چینی و سنداستون هستند.  بهترین و مناسب ترین سنگ برای سنگفرش واحدهای مسکونی نیز سنگ مرمریت و سنگ چینی است و مناسب ترین سنگ برای کف واحدهای اداری و تجاری و پارکینگ سنگ های گرانیت و بهترین سنگ برای سنگ کف محوطه بیرونی سنگ تراورتن تیشه ای و یا گرانیت فلیم شده و در نهایت زیباترین و لوکس ترین سنگ برای سنگ کف اماکن لوکس و لاکچری سنگ مرمر است.


انواع سنگ گرانیت

ایران یکی از تولید کنندگان سنگ گرانیت در دنیا می باشد که سنگهای زیر را در دل خود جای داده است. سنگ گرانیت نهبندان، گرانیت خرمدره، گرانیت شاهین دژ، گرانیت مشکی سرکان، گرانیت چایان، گرانیت مشکی نطنز، گرانیت مشکی الموت، گرانیت سفید نطنز، گرانیت بروجرد، چرانیت گل پنبه ای همدان و الوند، گرانیت سبز بیرجند، گرانیت فیروزه ای بیرجند، گرانیت سبز جنگلی، گرانیت سبز کاهویی خراسان، گرانیت قرمز نائین، سنگ گرانیت قرمز گل آباد نائین، گرانیت بغم اردستان، گرانیت قرمز یزد، گرانیت قلعه خرگوشی یزد، گرانیت مروارید مشهد، گرانیت هلویی زنجان و تایباد و سنگ گرانیت مروارید مشهد.

 

 

 


خرید سنگ گرانیت

گرانیت‌ها بدلیل سختی زیاد، داشتن زیبایی خیره کننده، مقاومت بالا، دوام و ماندگاری و تنوع طرح و رنگ توانسته است جایگاه خوبی در صنعت سنگ و ساختمان برای خود باز کند.کاربرد سنگ گرانیت در تمامی بخش‌های ساختمان از جمله راه پله ، نمای بیرون ، پارکینگ ، کف ساختمان ، آشپزخانه و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ در ابعاد پلاک ، پله ، کابینت، فرشی و سنگ اسلب مورد فرآوری قرار می‌گیرد. 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سنگ گرانیت , ,
:: برچسب‌ها: سنگ گرانیت , سنگ گرانیت ارزان , قیمت سنگ گرانیت ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : راد

سنگ مرمر چیست؟

 

سنگ مرمر به سنگی گفته می شود که بسیار درخشان باشد و قابلیت صیقلی پذیری آن بسیار بالا باشد تا حدی که شبیه آینه بتواند نور را منعکس کند. سنگ مرمر تم های رنگی بسیار متفاوت با طرح های بسیار متنوعی را از آن خود کرده است. از آنجایی که تنوع این سنگ بسیار زیاد است برای دکوراسیون پله، نمای داخلی، ستون ها و کف بسیار از آن استفاده می شود. از آنجایی که قدری قیمت سنگ مرمر گران است به عنوان سنگ فرش تزئیناتی از آن استفاده می شود. از سنگ مرمر سبز در ایران بیشتر برای امکان مذهبی استفاده می شود.

این سنگ صیقلی پذیریی بسیار بالا دارد، در دکوراسیون های لوکس استفاده می شود و تم ها و طرح های رنگی بسیار متفاوت دارد.

 

معادن مرمر موجود در ایران:

در مکان‌هایی از ایران معادن مهمی از مرمر وجود دارد که از شاخص‌ترین این مکان‌ها می‌توان به مرمر پرتقالی کاشمر، مرمر سبز عباس آباد جلفا، مرمر خلج خراسان، مرمر سبز آب باریک آذرشهر، مرمر صورتی نقده، مرمر اسفند کرمان، جوشقان اصفهان، مرمر سبز شاهین دژ، مرمر سبز توران پشت یزد و مرمر سبز بورق یزد و تنگویه (تلنگویه) سیرجان، ده رستم بم و معادن مرمر محلات و استان فارس را نام برد.

 

ویژگی های سنگ مرمر:

 

  • تراکم بسیار بالا
  • ساب پذیری فوق العاده
  • مقاومت سایشی بسیار بالا
  • سطح براق و صیقلی
  • مقاومت فشاری مناسب
  • تخلخل بسیار مناسب
  • جذب آب نا چیز
  • قابلیت عبور نور

 

و …

قیمت سنگ مرمر به عواملی بستگی دارد:

1 - کیفیت و آنالیز سنگ 

مهمترین پارامتر کیفیت سنگ ، آنالیز فیزیکی و شیمیایی آن سنگ میباشد . و هر چه قدر آنالیز سنگ مرمر به حد مطلوب نزدیکتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است و به مراتب قیمت بالاتری خواهد داشت 

2 - رنگ و طرح متفاوت 

سنگ های مرمر تنوع زیادی نسبت به سایر سنگ های ساختمانی ندارند . هر چه قدر سنگ مرمر، رنگی خاص ویکدست و پاک باشد از قیمت بالاتری نیزبرخوردار است .

3 - قطر و ابعاد سنگ 

سنگ های مرمر بیشتر به صورت اسلب فرآوری میگردد و ابعاد بزرگ مرمر و ضخامت سنگ مرمر هر چه قدر بیشتر و بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش میابد .

4 - سورت دقیق سنگ 

سنگ های مرمر دارای سورت های مختلفی هستند که پس از مرحله برش و ساب سورت بندی میگردد . سنگ های مرمر که بصورت اسلب فرآوری میگردد چنانچه بصورت  بوک مچ باشد از قیمت بالاتری برخوردار است . 

 5 -  نوع فرآوری سنگ 

نوع فرآوری سنگ نقش تعیین کننده ای در قیمت سنگ مرمر دارد . نوع رزین یا اپوکسی ، استفاده از تکنولوژی UV ، دقت در برش و گونیا بودن سنگ ، میزان ساب و پولیش سنگ ، توری پشت سنگ و نوع بسته بندی و حمل ونقل سنگ های مرمریت در قیمت سنگ های مرمرتاثیر خواهد داشت . 

6 - اندازه و قواره کوپ سنگ

7 - نوع و ماهیت سنگ

8 - هزینه های استخراج و خرید کوپ

9 - نوش برش و فرآوری

10 - سورت یا درجه بندی سنگ

11 - پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه های موجود در سطح سنگ

12 - قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ

13 - هزینه های حمل و نقل

و …

علاوه بر فروش داخلی ، سالانه مقادیر قابل توجهی از این سنگ به صورت خام (کوپ) به سراسر جهان صادر می گردد که قیمت جهانی کوپ این سنگ نیز دارای قیمتی بسیار بالا و نجومی می باشد و این نکته گویای آن است که سنگ مرمر در جهان جایگاه بسیار ارزشمند و بالایی دارد.

 


:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمر , ,
:: برچسب‌ها: سنگ مرمر , قیمت سنگ مرمر , خرید سنگ مرمر ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : راد

منظور از سنگ ساختمانی، سنگی است که در ساختمان و بنا از آن استفاده میگردد. کاربرد سنگ میتواند در قسمتهای مختلف داخل و خارج ساختمان تحت عنوان فضای داخلی و بیرونی باشد.

یکی از مسائل مهم و بسیار پر اهمیت در بحث ساختمان سازی انتخاب و خرید سنگ مناسب برای یک پروژه ساختمانی می باشد. دست اندرکاران ساخت ساز بر این مسئله واقف هستند که اگر دقت و توجه کافی را در هنگام خرید سنگ به کار نگیرند ممکن است در آینده هنگام فروش ساختمان به مشکل بربخورند و یا پروژه آن ها با شکست مواجه شود. در واقع سنگ یکی از متریال های جدایی ناپذیر از پروژه های ساختمانی می باشد و همیشه می توان رد پایی از آن را در ساختمان های مختلف مشاهده نمود. توجه به نوع کارایی یک سنگ، ویژگی های و مزایای آن و قیمت سنگ از جمله مسائلی هستند که پیمانکاران و معماران در هنگام باید به آن ها دقت نمایند. جدای از این مسائل انتخاب یک سنگ مرغوب و مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

کاربرد انواع سنگ در ساختمان

 

انواع سنگ ساختمانی کدام هستند؟

طبقه بندی انواع رایج سنگ های ساختمانی بر اساس نوع سنگ را میتوان در انواع سنگ تراورتن، مرمریت، گرانیت، سنگهای رسوبی و سنگهای مصنوعی دانست.

انواع سنگ های ساختمانی را اگر بشناسید به راحتی می توانید در پروسه ساخت و ساز از آن ها بهره بگیرید. شما اگر در فعالیت های ساختمان سازی مشغول نیستید اما قرار است به بازسازی منزل خود بپردازید بهتر است انواع سنگ های ساختمانی را بشناسید تا به کارفرما در جهت ایده پردازی کمک کنید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا انواع سنگ های ساختمانی را همراه با کاربرد های آن به شما معرفی کنیم پس با ما همراه شوید.

 

سنگ ساختمانی تراورتن

کاربرد سنگ تراورتن در ساختمان:

نمای جلو و پشت ساختمان

دیوارهای داخلی و همچنین خارجی بنا

کف پوش قسمت خارجی ساختمان

 

 

سنگ ساختمانی گرانیت

کاربرد گرانیت:

دیوارهای داخلی ساختمان

کف بخش های داخلی بنا +‌ پارکینگ (در مورد پارکینگ باید از سورت هایی که کمتر آهن دارند استفاده گردد)

پله های بخش داخلی

 

سنگ مرمریت

کاربرد سنگ مرمریت:

دیوارهای داخلی ساختمان

کف بخش های داخلی بنا (مثلا سنگ دهبید)

پله ها بخش داخلی ساختمان

 

ویژگی های یک سنگ مرغوب

میزان جذب آب

بافت سنگ

مقاومت سنگ

کانی های مضر

 

 

قیمت انواع سنگهای ساختمانی

قیمت انواع سنگهای ساختمانی بر اساس چند فاکتور تعیین میگردد. نوع – معدن و سورت سنگ، ابعاد و ضخامت سنگ – رنگ و طرح – فراوری های انجام شده بر روی سنگ شامل برش، ساب و رزین و … .

 



:: موضوعات مرتبط: سنگ ساختمانی , ,
:: برچسب‌ها: سنگ مرمر , سنگ مرمریت , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تزئینی ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : راد

برای مدیریت هزینه خرید سنگ در ابتدا باید انتظارات مان از سنگ را مشخص کنیم، بنابراین با پاسخ دادن به سئوالات زیر، سطح توقعات و انتظارات، تعیین می گردد و با توجه به آن، نسبت به خرید سنگ ارزان و مناسب اقدام می نماییم.

  • سنگ مورد نظر در فضای داخلی و یا فضای بیرونی استفاده می شود؟
  • سنگ مورد نظر در معرض نور آفتاب قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در معرض رطوبت قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در معرض رفت و آمد و تردد زیاد هست یا کم؟
  • سنگ مورد نظر در معرض مواد اسیدی، شوینده، مواد آلاینده قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در مکانی قرار می گیرد که امکان سر خوردن وجود دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در مکانی قرار م یگیرد که نور محیط کافی است یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در کف استفاده می شود یا بدنه؟

 

خرید سنگ تراورتن ارزان 

سنگ تراورتن نمونه دیگری از سنگ های تزئینی است که در دسته سنگ های آهکی متخلخل قرار گرفته است. از این سنگ عموماً برای نمای ساختمان، دیوارهای کف استخر و کف پوش کردن ساختمان استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنج قیمتی این محصول به شکلی است که شما برای سنگ فرش کردن کف حیاط و کف سالن پذیرایی می توانید محصولات متمایزی را در اختیار بگیرید. سنگ تراورتن را می توانید با تم های رنگی سفید عاجی، یا کاملاً سفید و کاراملی مشاهده کنید. هر چقدر سنگ خالص تر باشد تم رنگی آن روشن تر به تصویر کشیده می شود.

این سنگ ها جزو سنگ آهکی هستند، رنج های قیمتی متفاوت دارند و تم رنگی روشن تری دارند.

بازار سنگ‌های تراورتن در کشور دارای قیمت‌های متفاوت است، که بسته به درجه و کیفیت سنگ‌ها مشخص شده‌اند. هرچه سنگ دارای سطح صیقلی و سوراخ های یکنواخت‌تری باشد، کیفیت آن بهتر و در نتیجه قیمت بالاتری دارد. اگر سطح صیقل داده شده و با سیمان پر شده باشد، باید به کیفیت مواد پرکننده توجه ویژه شود.

  

سنگ ساختمانی قسمت عمده ای از هزینه های ساختمان را به خود اختصاص می دهد و خرید سنگ ارزان و با کیفیت می تواند کمک شایان توجهی به سازندگان نماید. برای مدیریت هزینه و خرید سنگ باید قبل از هر چیز بدانیم از سنگ مورد نظر چه انتظاری داریم و چه کاربردی خواهد داشت و انتظار ما از سنگ نصب شده در ساختمان چیست؟ زیرا هرچه قدر خاصیت و مزیت سنگ ها زیادتر باشد به مراتب قیمت بالاتری خواهند داشت.

در ادامه با انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها آشنا می شویم.

سنگ ساختمانی گرانیت

سنگ گرانیت از دانه های معدنی متوسط و درشت ساخته شده است و با استحکام بسیار بالایی در کنار یک دیگر قرار گرفته اند. این دانه ها به قدری درشت است که حتی با چشم غیر مسطح هم می توان این دانه ها را مشاهده کرد. تم رنگی این سنگ از صورتی روشن تا سفید است و روی آن عموماً رگ های تیره ای در زمینه روشن خود نمایی می کند. ظاهر کلی گرانیت کلاسیک شبیه ترکیب نمک و فلفل است. زیبایی سنگ های گرانیتی آن ها را به محصولی متمایز برای سنگ فرش کردن سطح اتاق پذیرایی تبدیل کرده است.

 

 

سنگ مرمر

سنگ مرمر به سنگی گفته می شود که بسیار درخشان باشد و قابلیت صیقلی پذیری آن بسیار بالا باشد تا حدی که شبیه آینه بتواند نور را منعکس کند. سنگ مرمر تم های رنگی بسیار متفاوت با طرح های بسیار متنوعی را از آن خود کرده است. از آنجایی که تنوع این سنگ بسیار زیاد است برای دکوراسیون پله، نمای داخلی، ستون ها و کف بسیار از آن استفاده می شود. از آنجایی که قدری قیمت سنگ مرمر گران است به عنوان سنگ فرش تزئیناتی از آن استفاده می شود. از سنگ مرمر سبز در ایران بیشتر برای امکان مذهبی استفاده می شود.

این سنگ صیقلی پذیریی بسیار بالا دارد، در دکوراسیون های لوکس استفاده می شود و تم ها و طرح های رنگی بسیار متفاوت دارد.

 

سنگ ساختمانی کوارتزیت

سنگ کوارتزیت به سنگی گفته می شود که در اثر دگرگونی ماسه سنگ و در اثر فشار گرمای بسیار زیاد در لابه لای زمین به وجود آمده باشد. عموماً این سنگ را با شکل های متفاوت و اشکال متنوع در بازار می توانید مشاهده کنید. ظاهر سنگ کوارتزیت شبیه مرمریت است اما مقاومت آن بسیار از این سنگ بیشتر است. از این سنگ برای نمای بیرونی، داخلی و کف پوش کردن و دیوار پوش کردن استفاده می شود. در برابر سرما، گرما و مواد اسیدی بسیار مقاوم است و به راحتی سائیده و فرسوده نمی شود.

 

سنگ ساختمانی مرمریت

سنگ مرمریت یکی از سنگ های محبوب در میان خریداران محسوب می شود. از این سنگ بیشتر در فضاهای بسته استفاده می شود زیرا اگر در مجاورت با آب و هوای بیرون از ساختمان قرار بگیرد به راحتی تغییر شکل می دهد و شکل ظاهری خود را از دست می دهد. شکستگی، ترک خوردن سنگ و تغییر رنگ دادن آن از مهم ترین پارامترهای است که در مجاورت با نور خورشید و باد و باران برای آن فراهم می شود. این سنگ در برابر حرارت و مواد اسیدی بسیار مقاوم است. این سنگ به دلیل آهکی بودن بسیار سریع آب را جذب می کند از همین رو برای استفاده سرویس حمام اصلاً انتخاب مناسبی نیست.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: سنگ مرمر , سنگ مرمریت , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تزئینی ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()